Låt oss lägga undan titlarna en stund


Har två coola titlar till min diktsamling som jag bollar med. En är väldigt anglofil den andra låter som en modern new wave-låt, vet inte om det är det bästa men den har lite zing iallafall.

Här nåt nytt, iaf:

SPEGLARNA



När vintern kom

 

& vindarna blåste infrysta sånger

 

gick du ner till den svarta bäcken

 

blev kvar och sparade ditt ansikte

 

i de flytande speglarna

 

Du visste att jag skulle hitta dom

 

halvsmälta när våren flöt ner från höglandet

 

trängde sig före i kön och bad om

 

blänket i din ögonvrå

 

Jag skulle aldrig suttit mig ner i dig

 

& situationerna som blev

 

jag visste bara att de saltade vägarna, de svarta grenarna

 

skulle ta dig till sina kalla hjärtan

 

skulle få dig hemifrån

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0