de ytliga



Du dansade oberoende

 

i en lägenhet på 24 kvadrat skuld

 

tog du din hand ifrån andra

 

och gav den till dig

 

 

jag var din skugga som lät växa sig stor

 

mot de bruna fasaderna kunde jag klättra

 

se vad som varit och skymta skyltarna

 

du skulle underkastas

 

 

Spilla doften över gatorna du sög regnet ur

 

höll dig själv i överdriven majestät

 

jag borde vetat redan då

 

mitt liv skulle vigas till

 

att hålla dig tillbaka

 

 

nu lever jag i dalarna som vaggar tårpilarna

 

till sömns

 

nu vet jag att döden är ett andetag djupt

 

& livet de ytliga

 

 

Tagna på nåder och utan större relevans

 

vet jag att du återvänder till ditt bo

 

där inget ändras förutom

 

möjligen

 

intensiteten i din dans

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0