När vi var vinnare

( Long Version )



När vi var 17 år var livet som en film
när vi var 17 år var himlen alltid apelsin
Vi sprang gator genom natten
under stjärneljus
vi sprang gator genom natten
När vi var vinnare

Världen var så vild
och vilda brann vi
Vi var gatornas kungar
inte ännu besegrade
Men nu är det svårt att se
genom en dimbank av minnen
men jag minns fortfarande
När vi var vinnare

Nu är alla mina vänner utan jobb
inte längre önskade i vår värld
Nedkörda av stan och alltid nekade
men i drömmarna, riktigt sent
kan dom ibland se tillbaks
när vi var hjältar
När vi var vinnare

Det fanns en flicka som jag älskade
jag har ett porträtt
det är längesen, eller var det igår?
Hon var en glimt av liv,
ett liv jag saknade
Chansen jag aldrig fick
När vi var vinnare

Jag tyckte mig se henne idag
mitt i ett myller på gatan
jag började springa emot henne
och mitt hjärta slog så hårt
Men hon försvann så fort,
i ett ögonblick förlorad i trängseln
När får jag se henne igen,
på trottoaren eller i en buss?
Kan det verkligen vara sant
att kärlek aldrig dör
Finns det fortfarande en chans
att elden aldrig dör?

Jag var på promenad igår
och passerade min första skola
jag började tänka tillbaks
när jag var en elev där
Och alla gamla klassisar
har riktiga jobb nu
medan jag fortsätter nöta
samma gator som då

Vad har vi gjort med våra liv
vi kunde blivit vad som helst
Vi gav upp det för vad
finns det tid än?

När jag växte upp
hade min mamma fortfarande jobb
Anställd av kommun'
på en lokal skola
Hon doftade alltid kanel
och hon brukade alltid sjunga
Släppte ut sitt hår när det blev vår,
När vi var vinnare

Men hon blev utbränd
hon fick sluta på sitt jobb
Och efter 30 års anställning
har hon inget kvar
Hon hatar sitt liv, äktenskapet fallerat
men ge inte upp
Snälla, fortsätt finnas till

Åh, det finns i luften ikväll
en vind kommer in
Dagen dör nu
det är så vackert
Det händer nåt nånstans,
jag tar bussen in till stan
Resten spelar mindre roll
Och vi är vinnare

Snart så blir jag äldre
men gud vet, jag har inte levt än
Innan inatt är ett minne
så går vi ut, jag är fortfarande ung

Livet väntar inte på någon.

Kommentarer
Postat av: di

<3

2009-07-11 @ 15:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0