Fångar




För första gången

är jag alldeles själv med tomten,

den luggslitna mattan och mullvadshögarna.

Det undernärda plommonträdet vaggar sakta fram till mig

bjuder upp och lägger sina smala grenar om min hals



Skott till blommor, tanken ringer in en verbal

där vi kan dansa hela dagar

 med solen innanför skinnet

& dunklet drösandes ner för telemasterna.

Så strama i sin hållning men med skenande lister

där våra röster samsas med tusentals

Andra avstånd

är t ex det mellan trädet och mig

jag har lovat att gå hem i en evighet men kan inte slita mig

från en sekund av rotlösa komplimanger.



Till slut släpper jag

tappar balansen 
i det gamla,
det som doftar inkilade blommor
i Ekebys mynning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0