smällare man får ta



Ikväll är en sådan kväll jag bestämmer mig för att lyssna på skitnödig indie och skratta åt mitt förflutna. Ikväll är en sådan kväll när ost- och skinkpajen saknar botten och tillräckligt med ost på överdraget. Det är även en bra kväll för pingis och renskrivna dikter. Samtidigt börjar jag undra om det här året kommer flytta fram mitt skrivandes gränser. Inte för att jag vantrivs eller känner att jag har blivit sämre på det jag gör bäst utan för att jag ska tappa min kreativa profil. Jag är väl rädd att bli för skolad helt enkelt.


Varje kväll i biblioteket
hörs minimala vibrationer ljuga sin väg
över golvet

Vissa skepp kastar loss i förväg
andra 
lämnar aldrig hamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0