Lite nytt, lite gammalt



Hus # 6


Jag letade i dina ögon
när du vänt dig om
såg jag revbenen öppna sig
  & de bjöd ut ett hjärta som
lät skammen sjunga
för full hals


Det ringde begravningsklockor
när jag knäppte byxorna
och i andra änden av korridoren
viskade tunna läppar
Att jag varit här förut med
samma lögner


Du ska inte ångra mig
som man gör uteblivna nätter
  Du ska ångra mig
som ett ofött barn
du var oförmögen att älska
fullt ut.


* * *


Vem är det som säger
att jag aldrig hänt
Vad är det som döljs
så noga att
inte ens mina naglar vågar
skvallra


Jag känner dig genom
  gemensamma bekanta
Så som regnet hälsar
på ditt fönster
   vinkar jag frenetiskt
mellan raderna


Ett svart skynke måste läggas
över grå dagar
Enkom för att underhålla
Illusionen
om det vita
i varje minut


& jag vårdar inte mig själv
strukturerar om mina drag och
bygger trappor mellan
tinningarna

Om du kommer för att leka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt tung och härlig. avslutningen spottar en i aansikt med ordet "leka". man ba: JAG VILL INTE LEKA MED HONOM, han är ju galen.



gillar helt enkelt känslan av galenskap. nästan psykotisk. framförallt biten om att jaget vill bli älskat som ett ofött barn. det är krut i't!



finfint

2008-09-10 @ 19:30:56
Postat av: Love

glömde skriva namn. inte för att det behövdes men ändå.

2008-09-10 @ 19:32:06
Postat av: axel

haha, först trodde jag att det var aleksandra.

2008-09-11 @ 12:31:09
Postat av: Kajsa

Axel, är jag ett stort ego som tror allt handlar om mig hela tiden? jag kanske borde hållit det för mig själv, fast jag tror du tycker det är underhållande att veta exakt hur ego jag är. :)

2008-09-11 @ 17:20:17
URL: http://www.metrobloggen.se/kattkakan
Postat av: babs

haha

2008-09-12 @ 09:41:59
Postat av: d

verkligen fint!

2008-09-14 @ 15:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0