Långsam helg



Mitt öppna brev blev en mer eller mindre kryptisk anteckning på Facebook.
Tacksamt nog känner jag mig inte som en fegis fast jag egentligen borde men då kommer en röst som säger  "du känner ju inte likadant längre så ditt brev är inte särskilt aktuellt". Och då kan jag bara hålla med.

Men bara om min älskade väntar och snabbkaffe är inte det sämsta så här på eftermiddagen.

Det verkar bli en helg med par. Nästan alla som stannar på skolan har besök av sin respektive men det är lugnt för mig, Jag har nästan kommit ut ur min sjukdom och det är alltid något att vara lite extra glad för.


Och nej, Kajsa, förra inlägget handlade inte om dig. Ställ ner egot i hallen och kom in i det nya istället.
Jag har pensionerat dig som musa.

Kommentarer
Postat av: anja

finns det någon manlig motsvarighet till musa?

2008-09-14 @ 16:25:02
Postat av: Kajsa

Jag frågade min svenskalärare om manliga musor när jag gick på gymnasiet. Han var väldigt välutbildad, han sa att det inte fanns som ord. Lite som en kvinnlig enuck, det finns ju inte.



Pensionerad som musa... För dig ja!

2008-09-28 @ 15:34:49
URL: http://www.metrobloggen.se/kattkakan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0