SVT - del 2


(ca 10:05) Kricke håller fram en svart påse och vi får alla dra varsin plastbricka för att få redan på bakom vilken pulpet vi ska stå. Jag hamnar bakom sjuan och mittemellan en 18-årig scoutledare från Göteborg och en sassy ärta på 30+. Dags för inspelning. Vi får direktiv av den fräcke studiomannen Jean som kräver oss på krystade leenden för "det ser så bra ut i tv". Rickard Olsson drar en klämkäck monolog och frågorna kan börja. Alla deltagare får två lampor som symboliserar ett "liv", tänk tv-spel. Alla få två frågor var, svarar man fel släcks en lampa och får man två fel missar man andra omgången och man är ute.

(ca 10:07) Jag får min första fråga och får fel för svaret "ääh" när det egentligen ska vara "Hertz". Under tiden har tjejen två pulpar bort, som jag i huvudet kallar "Bleka Blyga", satt sig ner på en stol och ser ut som hon ska svimma. Kamerarullandet bryts och assistenter skyndar till med frukt och godis för att höja hennes blodsocker så att hon kan fortsätta att medverka. Men Bleka Blyga orkar helt enkelt inte utan tvingas lämna tävlingen utan att svara på en enda fråga. Under tiden har jag själv svårt att stå still eller ens hålla mig uppe. Hjärta slår trippelslag i ojämn takt och det känns som även jag ska svimma. 

(ca 10:10) Min andra fråga är: Vem spelar Gabrielle Solis i Desperate Housewives? Och jag svarar, halvt mumlande, Eva Longoria. Helt rätt och jag är vidare till andra omgången. 


Nu vill jag egentligen inte lämna ut mer information om vad som hände sedan. Dels pga att jag inte minns allt och dels för att det ska bli roligare för er och mig att se det i höst.  

Kommentarer
Postat av: M

Är allt redan färdigt? Har du tystnadsplikt?



Jag håller tummarna!

2008-07-08 @ 11:20:44
URL: http://madelenek.blogg.se/
Postat av: anja

åh jag LÄNGTAR!!

2008-07-08 @ 14:38:10
Postat av: benke

å men snälla berätta som du minns det! det är så långt (ja föffan det är det faktiskt!) till hösten!



... men när den dagen kommer hoppas jag att vi ser det tillsammans.

2008-07-08 @ 18:59:05
Postat av: axel

haha, vem känner jag som kallas benke? berätta!

2008-07-08 @ 22:58:30
Postat av: baba

hahaha, stackars bleka blyga!

2008-07-12 @ 17:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0