Ansikten landet runt

Jag satt precis och tänkte på Broder Daniel och att de upphörde att finnas till för bara två dagar sedan. Allt var väl förbi iochmed att Anders Götberg gick hädan i mars men spelningen på Way out West kan väl ändå sägas vara det officiella slutet för Sveriges viktigaste band. Jag har alltid älskat Broder Daniel förbehållslöst men märker att när jag nu lyssnar och försöker känna in musiken växer det fram en distans. Och ska jag vara ärlig vet jag inte om jag mår särskilt dåligt över det.

Hursomhelst; jag gick in på WoW:s hemsida och tittade på de videor som var BDs och då upptäckte jag det! Det typiska Göteborgs-utseendet. Det sitter som en smäck, rakt i nian på trummisen Lars Malmros. De stora ögonen, den sköna mustaschen; Göteborg! Jag och min bror brukar prata väldigt mycket om att man lista ut var en människa kommer ifrån, landskapsmässigt, bara genom att titta på dess ansikte och mimik. Jag ska försöka illustrera med några visuella exempel:



Nämde Poplars. (Göteborg)



Kim Olsen, anfallsess i ÖSK (Dansk)



Mat-Tina (skånsk, förstås)



Ronny Eriksson, 90-talets ståupp-behållning (norrländsk)

Okej, vissa av dessa exempel är så tippade att det förslår men vad göra?

Kommentarer
Postat av: maria

hahahahahahahahahaha!

2008-08-11 @ 15:12:19
URL: http://fafafafafafafafafafa.wordpress.com
Postat av: d

poplars är het!

och mat-tina ser så himla skånsk ut. det är galet.

2008-08-11 @ 23:18:56
Postat av: alle

HAHA!

2008-08-13 @ 17:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0