Uppsala - mitt hem, min bödel

Dolly Parton sjunger I Will Always Love You och allt jag kan tänka på är att snart är det dags igen. Att försöka lämna hemstaden på ett elegant sätt men samtidigt är det här en stad som sätter spår och drar tillbaka, som en läsare skrev efter att ha läst min dikt Uppsalas gator. Mina tankar går även till min kära vän Maria. Hon ska flytta till St: Petersburg för att en gång för alla förkovra sig i sina ryska rötter. Nu slipper du stå med ena foten i Sverige och den andra i Ryssland, din sköna jävel. Nu blir du ryss, fullt ut.

Imorgon står jag inför ett svårt, moraliskt val. Jag orkar inte gå in på det för jag skäms så men det har att göra med världens bästa mamma och min eget tveksamma samvete.

Kommentarer
Postat av: mrria

tack för att du kom!!! hinner vi ses innan du och loftet drar? ni drar ju jättejättesnart. snartare än jag.

2008-08-25 @ 13:10:08
URL: http://fafafafafafafafafafa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0